Zur Seite forum.wakfu.com

No flash

Update im Juni: Bugs den Garaus machen!
Ehemalige Community-Managerin Angemeldet seit 25.07.2011
posté 31. Mai 2012 10:36:20 | #1
Update im Juni: Bugs den Garaus machen! Alle Infos zum nächsten Update, das schon am 12. Juni kommt! Und ihr könnt es euch schon denken: Bugs wird dieses Mal so richtig der Garaus gemacht!


Juni ist unterwegs, und genauer, der 12. Juni!

Merkt euch das Datum gut, denn ab diesem Datum werdet ihr euch endlich auch mit dem neuen System der Zauber-Erfahrungspunkte vertraut machen können! Alle Details dazu gibt es in unserem DevBlog.

Abgesehen von diesem neuen und innovativen System, haben wir eine weitere wichtige Entscheidung für dieses Update getroffen.

Nach euren Rückmeldungen nach dem letzten Update haben wir uns entschlossen, uns bei diesem Update ganz und gar auf Bugfixes zu konzentrieren.
 
Trotz der Freude über die Verbesserungen am Spiel und den neuen Inhalt, kam ein negativer Aspekt immer wieder hervorgekrochen... die Bugs! Diese kleinen nervigen Viecher, die euch immer euer Spielerlebniss verderben, haben wir zu lange leben lassen.
Beim nächsten Update haben wir beschlossen: Wir schlagen zurück!
 
Dafür haben wir eine richtige Kampfstrategie ausgearbeitet.
 
Zunächst haben wir in mühsamster Kleinstarbeit alle Bugs gesammelt und getestet, die ihr uns so engagiert und aktiv in den Foren und über unseren Support zugetragen habt. Vielen Dank für eure Mithilfe!
Diese Bugs haben wir an unsere Playtester weitergeleitet, die sie noch einmal genauer getestet und dann eine Liste mit den wichtigsten Bugs erstellt haben. Diese Liste ging dann an das Team der Entwickler, die bereits jetzt schon angefangen haben, daran zu arbeiten.
Unser Ziel: So viele dieser Bugs zu korrigieren, wie nur möglich, und zwar schon zum nächsten Update im Juni!
 
Am wichtigsten für uns ist es, von einer guten Grundlage auszugehen, damit zukünftige Updates mit neuem Inhalt schneller und besser fuktionieren.
 
Hier sind einige der Bugs, die schon jetzt korrigiert sind und nur darauf warten, in einem wichtigen Update implementiert zu werden. Wir möchten dabei vermeiden, diese in vielen einzelnen Hotfixes zu implementieren, die die Stabilität des Spiels gefährden würden.

Lassen wir sie wissen, dass ihre Tage gezählt sind! 

  • Umhänge, die in einem Kampf "abgeschnitten" wurden, werden nun korrekt angezeigt
  • Das Tofurby geht bei seinem Zauber "Rolle" nicht mehr unter einigen Feldern des Kampfterrains durch
  • Der Ton beim Öffnen einer Schatztruhe wird nun nur noch ein Mal abgespielt
  • Kamelspatzen hinterlassen nun einen Kadaver nachdem sie besiegt wurden
  • Die Emotes "Kopf oder Zahl" und "Übelkeit" haben nun eine Beschreibung
  • In einem Sprung kann der Bernado nicht mehr Schaden erleiden, wenn ein anderes Monster gegen ihn geschoben wird
  • Die Roll-Animation der Krachler wird nun korrekt angezeigt
  • Der Bug, der es dem Sadida erlaubte, seinen Totem auf ein Feld zu setzen, das zwar den Weg versperrte, aber nicht die Sichtlinie, wurde korrigiert
  • Halsabschneider können sich nicht mehr mit "Ausreisser" bewegen, wenn sie KO sind
  • Der Bug beim Zauber "Kunstgriff", der es erlaubte, zu zielen und Aktionspunkte zu verlieren, ohne jegliche Wirkung, wurde korrigiert
  • Es ist nunmehr nicht mehr möglich, einen Tausch auszuführen, wenn eine andere Aktion in Gange ist (Runen oder Ablagern von Items in der Gildenschatztruhe, etc.)
  • Ein Halsabschneider, der eine Bombe trängt, ist nun korrekt animiert, wenn er Schaden erleidet
  • Die Schriftrolle des Ausweichens hat nun eine Beschreibung
  • Nicht tauschbare Items können nun in Schatztruhen abgelegt werden

Das Problem mit dem Totem der Sadida, der nicht korrekt gesetzt werden kann, ist uns ebenfalls bekannt und wir führen immer noch sehr detaillierte Tests durch, um ganz sicher zu gehen, dass dieser Bug nach dem Update nicht mehr auftaucht.

Zahlreiche andere Bugs sind immer noch in Arbeit, macht euch also keine Sorgen, wenn ihr euren Bug in der obigen Liste noch nicht seht. Die Entwickler sind dran und geben ihr Bestes, um euer Spielerlebnis so gut es geht bugfrei zu gestalten!


posté 31. Mai 2012 10:55:19 | #2
Absolut Genial! Vielen Dank Ankama.


Dieser Beitrag wurde editiert von FamousBear - 31. Mai 2012 11:25:48.
posté 31. Mai 2012 11:09:15 | #3
Finde ich super!! ....gogogogo....

Hoffe das auch der Bug gefixt wird, dass wenn infight ein Member in die Gruppe geladen wird, sämtliche Zauber zB. gute Kostitution usw. verschwinden!

Aber Ihr macht das schon


posté 31. Mai 2012 11:24:14 | #4
THX Ankama !!!



Member Angemeldet seit 06.01.2012
posté 31. Mai 2012 13:29:50 | #5
Ausgezeichnet! Jetzt noch...

Nein, ihr macht das super und bald können wir uns bestimmt über andere Dinge als Bugs beschweren.


Member Angemeldet seit 15.03.2009
posté 31. Mai 2012 17:33:25 | #6
Servus.

Eine Klasse Aktion und ich bin begeistert. Alles Gute den Bugbusters und danke an das Team und den Community Managern die das so gezielt umsetzen.

Gruß, ~Ankhy~


posté 01. Juni 2012 11:25:56 | #7
4 monate nach release, eine aktion aus dem zu machen das eigentlich standart sein müsste, naja, zumindest ein schritt in die richtige richtung.


posté 01. Juni 2012 14:58:29 | #8
wann kommen die masgeradoren raus


Community Manager Angemeldet seit 20.02.2008
posté 01. Juni 2012 17:20:33 | #9
Hi everyone!

Today Mascha-Chan is on holiday (taking a well-earned rest after working at the Dokomi convention in Düsseldorf) but we wanted to give you the latest bug list anyway. Sorry for any mistakes in the English version; the official translation will be released in a few days, as soon as it’s available.

Happy reading, everyone!

Clases
  • The Sadida totem appears correctly during fights.
  • The Spear Shark summoned by the Osamodas won’t summon Sharkies.
  • The Osamodas’ Knockout animation in Symbiosa will play correctly.

Monsters
  • The Polter’s Curse state won’t apply repeatedly on their victims.
  • Kokokos and Kraloves won’t hit each other during fights.
  • The Crobaks Feather Tornado spell will now have a description and a visual effect.

Combat
  • The health bar won’t display on top of characters floating during fights (Eniripsa and Xelor, for example)
  • All the players will now see the Queen Schnek during the fight start cutscene.

Missions
  • The Mount Zinit quest items such as the Piece of Moze's Pendant or the Piece of Dowsing Rod will be placed in the quest items inventory.
  • Some players could not see Will-o-the-Wisp fly await and therefore couldn’t access to the next part of Mount Zinit’s Chapter one. The issue has been fixed.

Items
  • It will be possible to plant Ghouls seeds in Forfut in order to renew the ecosystem.
  • Constellation Key will display correctly during fights.
  • Hammer type weapons won’t shake during fights.
  • Some weapons changed size during fights. The issue has been fixed.
  • Character hairs will display correctly when using the “Harp” emote.
  • The Crobak Monocle will display correctly on characters.
  • The Domacion shovel will have an icon.
  • The “Add a compass” button wasn’t available on some dungeon keys (Bow Meow and Vampyro, for example). The button will now be available for all keys apart from the hidden dungeons and the ones available on each Nation (Tofu, Piwi, etc.).



Dieser Beitrag wurde editiert von [ViKoToRu] - 01. Juni 2012 17:33:16.
Member Angemeldet seit 24.06.2011
posté 01. Juni 2012 18:30:55 | #10
Thank you for taking time to post the list here  


posté 01. Juni 2012 22:55:33 | #11
bin ja mal gespannt wie lang die liste der verbesserten bugs noch wird. Bis jetzt bin ich was die (von mir empfundene) priorität angeht ziemlich enttäuscht, weil vieles nur für mich relativ unwichtiges anzeige-zeugs ist. Und "The Sadida totem appears correctly during fights." Heißt das jetzt nur, dass es jedes mal entsteht wenn man es zaubert oder kann man es nun endlich mehrfach in einer runde bzw. zumindest mehrfach in einem kampf zaubern? Wie in meinen Bugbeschreibungen mehrfacherwähnt ist es für den spieler ja nicht ersichtlich, dass es evtl. gewollt ist, dass man nur ein aktives totem pro kampf haben kann.


Community Manager Angemeldet seit 28.02.2012
posté 04. Juni 2012 17:20:50 | #12
Hi there!

Since Macha is still not available, I'm giving you our newest bug list. I apologize for posting it in English.

These are the ones that are currently being fixed and have yet to be confirmed as definitely corrected by our testing team, before they can make their way to our changelog!

Classes

  • Feca: Fire glyphs don’t take characters stats into account, nor Charges bonus
  • Feca: Water glyphs description shows a bonus per charges left of 3% whereas it actually is 1%
  • Feca: Staff glyph doesn’t provide the expected Critical Hit
  • Feca: A feca in Peace Armor placed on Vampyro’s Platform disappears
  • Sadida: When using the spell Sudden Chill on a doll, this one casts a spell and ends her turn instead of playing normally
  • Sadida: The Tree can receive indirect effects due to bouncing spells (like Piercing Arrow or Invigorating Word). This will no longer be the case
  • Ecaflip: Ecaflip Precision should only apply to direct damages. This should avoid bugs such as: when Precision triggers on Fleabag, the opponent doesn’t lose HP and nobody wins any
  • Ecaflip and Xelor: Fumble with the spells All In or Temporal Burn doesn’t consume the spell casting cost
  • Eniripsa: When Transcendent, the Eniripsa is not completely immune to everything which shouldn’t be the case
  • Eniripsa: When an Eniripsa reaches 100 Hygiene, gaining more Hygiene brings him back to 0
  • Eniripsa: It is possible to cast Invigorating Word on an empty cell
  • Eniripsa and Xelor: When an Eniripsa with Absorption receives a Temporal Burn, Absorption applies twice instead of once
  • Eniripsa and Sacrier: It happens that support spells Constitution and Blood Pact disappear during a fight, without any reason
  • Enutrof: It happens that the Pouch don’t give any item
  • Enutrof: It is impossible to loot a Pouch with a Drheller if this one is placed in the area of effect of a Cra beacon or a Xelor dial
  • Enutrof: If an Enutrof is teleported on a Mine (with Assault for example) the Mine bonus don’t apply
  • Enutrof: In Drhellzerker, the Enutrof doesn’t convert he AP bonus of the Xelor's Sandglass into MP bonus
  • Enutrof: An animation is missing during death under the Drhellzerker form
  • Sram: Shadow Trap is visible to other players: only the caster should be able to see it
  • Xelor: When a Xelor uses his spell Temporal Images while under the state Flea Love of the Ecaflip, only the real Xelor has the display effect of Flea Love. Other similar issues could betray the real Xelor, such as guild insignias and other spell visual effects
  • Xelor: When several allies are KO, the state Mummification brigns back all KO allies, wherever they are
  • Iop: Damages of the Critical Hit of Iop's Wrath are not right (x2 instead of x1.5)
  • Sacrier: Players in the same fight as a Sacrier don’t see his arms with the effect “Multi-Arm”

Monsters

  • In the Boowolf dungeon it is not possible to destroy the Moon at the beginning of the fight since it cannot be targeted. This prevents the accomplishment of the step “kill the boss first”
  • The Aspiration spell of the Gobby Bulga doesn’t allow send you back to your starting cell
  • IA bug of the Gobby Bulga: it doesn’t use Gobbit as intended to regenerate, and casts Aspiration although no characters is in range
  • It happens that Aguabrial blocks himself with the geysers during a fight
  • Bosses and World bosses are not immuned to the Ethereal state fo the Pandawa
  • Boowolfines Moon and Hairy Moon can lock
  • Boowolfines Moon isn’t stabilized and can suffer transpositions / attractions / push
  • The spell Borbrawl of the Borbat should remove 2 MP
  • Vampyro doesn’t regain his AP/MP with the spell Vamping It
  • Vampyro casts his spell Vampyrokylose on a character already stabilized
  • With Burner, Vampyro removes WP from his Ghouls. This shouldn’t happen
  • Vampyro can cast Vampyrokylose on his summons. This shouldn’t be the case
  • In the group interface outside of fights, the Royal Tofu doesn’t have his own boss icon

Items

  • When deleting an item from a chest, an inventory item can be deleted
  • Mummifying Candies don’t work correctly: pets lose their HP anyway
  • When equipping a Green Googoo Set, the xp progression doesn’t display after the fight

Guilds

  • In the Guild shop, the Insignia is placed under the Standard whereas it should be Insignia/Symbole/Standard

Miscellaneous

  • Notes on the world map cannot be removed



Member Angemeldet seit 19.02.2012
posté 04. Juni 2012 18:12:26 | #13
We just got troyled! Thanks for the update.


Member Angemeldet seit 24.06.2011
posté 04. Juni 2012 18:34:53 | #14
Didn't you get some days off after the convention? There were a lot of angry people you had to face.


Dieser Beitrag wurde editiert von Catoonist - 04. Juni 2012 18:37:32.
Member Angemeldet seit 31.08.2011
posté 04. Juni 2012 21:17:51 | #15

Zitat (Troyle @ 04 Juni 2012 17:20) *
  • Eniripsa: When Transcendent, the Eniripsa is not completely immune to everything which shouldn’t be the case.
  • Eniripsa and Xelor: When an Eniripsa with Absorption receives a Temporal Burn, Absorption applies twice instead of once
könnte mir jemand das hier erklären? und bei transcendent, gegen was ist der eni nicht immun?



sonst: VIELEN DANK TROYLE!


posté 04. Juni 2012 22:01:45 | #16
Ich kenn leider die Zauberübersetzungen nicht, sonst könnte ich es näher erklären. Habe in der Bugliste soweit übersetzt, wie ich dazu in der Lage war.


posté 05. Juni 2012 05:23:37 | #17
Also den kann ich bestätigen:

Zitat
Sadida: When using the spell Sudden Chill on a doll, this one casts a spell and ends her turn instead of playing normally
Wenn man Kälteeinbruch auf ein Nimmersatt-, Opfer- oder Wahnsinnspüppchen zaubert, dann Zaubern diese Püppchen nur den Kälteeinbruch und rennen danach im besten Fall noch zum Gegner. Ihre normalen Aktionen wie zuschlagen, explodieren oder BP-abziehen machen sie dann nicht mehr. Beim testen ist mir übrigens dazu noch ein Bug aufgefallen, den Poste ich gleich im Bugforum wenn ich nochmal ganz genau nachgeprüft hab.


Ehemalige Community-Managerin Angemeldet seit 25.07.2011
posté 07. Juni 2012 16:03:33 | #18
Ihr lieben, es gibt neues!
Viele neue korrigierte Bugs kommen zu den bereits angekündigten hinzu.
Leider habe ich es diese Woche noch nicht geschafft, diese ins Deutsche zu übersetzen, und so erlaube ich es mir, sie zumindest schon einmal auf Englisch zu posten, damit ihr die Info zeitgleich mit den anderen Communities erhaltet.

Eine Übersetzung folgt dann spätestens bis Ende der Woche, versprochen!

Klassen



  • Rogue: The actual HP of the Boombot will equal the amount shown in its spell description (20 at level 0 instead of 40)
  • Rogue: Usage condition of the Boombot is made clearer
  • Sram: In case of success, targets of Diversion now have an animation
  • Sram: Maximum damage of the Critical Hit with Bloody Ripoff is now correct (58 instead of 57)
  • Sram: Maximum damage of the Critical Hit with Cold Blood is now correct (58 instead of 57)
  • Sram: When an invisible Sram leaves a fight, the arrow showing his position will no longer stay visible
  • Sram: Players will now be able to move correctly after walking on the position of an invisible Sram and succeeding a dodge test
  • Xelor and Pandawa: Sinistro can no longer be carried



Items



  • The quantity popup will no longer appear when trying to trade a non-tradable item, or when deleting an item that cannot be deleted



Berufe



  • The profession book of the Jeweler now displays all the recipes correctly



Bugkorrekturen, die noch in Testphase sind:




Klassen



  • Feca: If a character is in the area of effect of a glyph when it is cast, he gets the bonus during the Feca turn, and again during his own turn, doubling the effect of the glyph. This is not intended
  • Feca: Damage of the Volcanic Glyph doesn’t take fire damage bonus into account. It should however be the case
  • Sadida: When a doll is activated with the spell Vaporize, the created Greedy is not directly under the “controlled” state. This should however be the case
  • Sram: The Sram double should receive the base stats of his caster (equipment + characteristics). At the moment he receives infinitely all the bonuses applied to his caster when he is being summoned
  • Sram: Hemorrhage taking effect on the Sram when he is invisible allows the monsters to know his position
  • Sram: The “Stabber” state doesn’t apply when the target is killed with this spell
  • Sram: The effect of Torment doesn’t match to its description. The HP taken into account is the one of the Sram instead of the ones of his opponent. This should be the contrary.
  • Osamodas: Dealing a normal hit with the Whip and then a critical hit in the same turn doubles the bonus. This shouldn’t be the case
  • Osamodas: There is a possibility to infinitely reflect damage between a summon under the state Prespic Hair and a monster with Spell Rebound. This shouldn’t happen



Monster



  • After casting his spell “You're Not Much of An Adventurer”, Black Crow should teleport in contact to a random opponent, whereas he just gets back to his previous position.



Kampf



  • It can happen that two players use the same cell in combat



Items



  • When a Kama is crafted and the inventory is full, a message is displayed saying that the inventory is full. This shouldn’t happen since kamas don’t use inventory space.
  • Wearing the Lunar Set affects the display of spell experience



Wandertasche



  • Some players stay stuck in their Haven Bag without any reason



Berufe



  • It happens that some craft results disappear after being stored in the temporary inventory, when they were crafted with a full inventory



Quests und Challenges



  • The quest interface of Cavern Story displays 4 positions for only 3 rewards. It also shows experience received with the quest whereas it shouldn’t be the case
  • Ogrest Chaos challenges shouldn’t stop when another chaos appears in an area next



Ton



  • The Sram of Trouble has a male voice and the Sacrier of Trouble a female voice. This should be the contrary



Verschiedenes



  • When flooding clicks, it can happen that the pointer turns in “target” mode, preventing the player from moving
  • sing quotation marks in a private message ends this one. This shouldn’t be the case
  • Open and close a private chat window prevents from receiving private messages. This shouldn’t be the case
 


posté 07. Juni 2012 20:28:52 | #19
So, ich habe die Sachen in einer inoffiziellen Übersetzung in die Bugliste eingereiht ...


posté 07. Juni 2012 23:50:51 | #20
Mh... in unserer Bugliste sind die Sadidas ja eigentlich die mit der größten Bugdichte, bis jetzt liest man aber von gelösten Bugs zu dieser Klasse verhältnismäßig sehr wenig.
Mascha, kannst du bestätigen, dass nicht mehr viel am aktuellen Sadida gefixt wird, weil er sowieso eine rundumerneuerung bekommt? Das ist nämlich was ich vermute.